Hvězdy nám nepřály (recenze) ke stažení zdarma ()

Žánr: Drama, Komedie
Hvězdy nám nepřály (recenze)
5 (100%) 2 votes

Snímky o mladých lidech bojující se zákeřnou nemocí vznikají velmi často a většinou jsou kritizovány za své laciné citové vydírání. Hvězdy nám nepřály je dalším dojemným filmem, který se zabývá tímto bolavým tématem. Zároveň je to také filmová adaptace stejnojmenného uznávaného knižního bestselleru od spisovatele Johna Greena. Jedná se o stejně sentimentální romantické drama nebo Hvězdy nám nepřály přeci jenom v něčem vyčnívají?

O mladých pro mladé

Již od námětu je jasné, že snímek bude útočit na vaše slzné váčky. Film vypráví o šestnáctileté Hazel (Shailene Woodley), která má rakovinu štítné žlázy, tudíž s sebou musí nosit batoh s dýchacím přístrojem. Díky svým rodičům se dostává do podpůrné skupiny pro boj s rakovinou, kde se setkává se Gusem (Ansel Elgort). Postupně se do sebe oba zamilují, společně spolu prožívají hezké chvíle a čelí nepřízni osudu. Hazel se také stále snaží kontaktovat svého oblíbeného spisovatele Petera Van Houtena (Willem Dafoe), ke kterému má spoustu otázek. Jednou se Gusovi podaří spisovatele oslovit, a tak se za ním společně vydávají až do Amsterdamu. Hvězdy nám nepřály je v každém případě melancholicky laděný snímek, který Vás donutí zamyslet se nad životními hodnotami a také Vám ukáže, že každý život má smysl, když si ho užíváme plnými doušky a máme k sobě člověka, se kterým prožíváme veškeré důležité chvíle našeho života. Zároveň se dočkáme i černého humoru odlehčující vážnou tématiku. Film tedy působí velmi příjemně, protože opravdu dokázal dobře sladit drama s komedií. A jak jsem již zmiňoval, filmů s umírajícími teenagery vzniklo již spoustu a cílovou skupinou jsou samozřejmě také vždy mladí lidé. S ohledem na tento fakt, působí Hvězdy nám nepřály celkem vyspěle, ačkoli já osobně toto romantické drama ve svém žánru až tak za originální nepovažuji.

Sympatická nikoli výjimečná podívaná

Největší kladem filmu je určitě skvělé herecké obsazení. Shailene Woodley s Anselem Elgortem vytvořili opravdu nesmírně charismatický pár a ztvárnili tak sympatické postavy Hazel a Gusa, které si každý zamiluje. Shailene Woodley přináší do filmu jakousi přirozenost (civilní projev, žádný make-up) a Ansel Elgort zase nadhled (cynické hlášky, černý humor). Hvězdy nám nepřály samozřejmě bezpochyby v lidech vyvolají smutek a dojmou, některé i zaručeně rozpláčou. Ovšem dost příjemný je i komediální nádech, díky kterému působí drama velmi vyrovnaně a sympaticky. Nejsem si však jistý, že si snímek zaslouží až tak nadšené ohlasy, já osobně jsem viděl opravdu více emotivních filmů na toto téma. Místy mi i vadila zbytečná přeslazenost (potlesk v knihovně) a také příliš dlouhá stopáž přes dvě hodiny. Neříkám, že film kvůli tomu vyloženě nudí, ovšem má tam i svá hluchá místa. Také bych řekl, že postava Willema Dafoe je zbytečná a kdyby tam tato dějová linka vůbec nebyla, ani by mi to nevadilo, protože jsem v ní neviděl nějaký větší smysl. Co se týče dalších vedlejších rolí, tak ty mi už přijdou celkem fajn, ať už slepý kamarád ztvárněný Natem Wolffem nebo Laura Dern v roli matky.

Dobrá režie, příliš romantiky

Je asi potřeba říct, že Josh Boone režíruje snímek poměrně dobře. Snaží se zanechat vážnost filmu, ale zároveň usiluje o odlehčení a o nepodbízivost. Klacky pod nohu mu prostě jen hází fakt, že se jedná převážně o romantický film, což mi přijde opravdu škoda. Čekal jsem více dialogů o životě, o smrti, o pocitech, nicméně romance Hazel a Guse je stále v popředí, a tak film nemá moc příležitostí zabývat se i jinými tématy. Co se týče vizuální stránky fimu, tak se mi líbil nápad s sms zprávami, které se objevovaly jako bubliny nad hlavami postav. Věřím, že to mohlo někoho rušit, každopádně mně to přišlo celkem kreativní. Podtrženo a sečteno, Hvězdy nám nepřály jsou smutné, vtipné, zábavné i dojemné zároveň. Jen si nemyslím, že jde o nějaký filmový zázrak, ačkoli recenze jsou na toto drama až podivně oslavné.

Celkové hodnocení: 70 %

Hvězdy nám nepřály je bez debat emotivní film plný radostí a strastí dvou zamilovaných mladých lidí. Hlavní herecké duo Shailene Woodley a Ansel Elgort je výborné a chemie mezi nimi funguje opravdu na jedničku. Vynikající je také sladění dramatické a komediální linky. Přesto tuto dramedii ve svém žánru nepovažuji za výjimečnou, jelikož se tam objevují stará známá klišé, přeslazenost a doslovnost.

Hvězdy nám nepřály

The Fault in Our Stars

Drama / Romantický / Komedie