Interstellar (MINIRECENZE) ke stažení zdarma (2014)

Žánr: Dobrodružné, Mysteriózní, Sci-Fi
Interstellar (MINIRECENZE)
5 (100%) 1 vote

V blízké budoucnosti planetu Zemi nečeká nic příjemného. Všudypřítomná spousta prachu ničí úrodu a vzduch, takže lidstvu hrozí zánik. Jako vždy naděje na záchranu existuje. Jen je třeba prozkoumat vytipované neznámé galaxie…

Jestli si Christopher Nolan Temným rytířem splnil sen o velkofilmu, tak Interstellar se stal filmem nejambicióznějším. Jde o jeho nejdelší film a udiví tím, že vypráví tradičně, což znamená, že jediný s čím si potrápíte šedou kůru, budou dialogy plné fyziky, teorie relativity, jiných dimenzí, binárního kódu a časových smyček. Nechytám se ani u hovorů ohledně řízení lodi, takže když začnou plkat o takových normálních věcech, jako je třeba láska, může se někomu zdát, že ubrali na tempu. Nemyslím si, že chtěli začít nudit, spíš potřebovali, abychom my obyčejní, taky aspoň chvilku něčemu rozuměli.

Po úvodním rodinném dramatu začíná záchranná mise, při které se posádka vydává vstříc temnotě neznáma. Putování vesmírem je filmovou atrakcí, která těží z předpokladu, že čas i prostor jsou relativní pojmy. Samozřejmě, že i děj na Zemi je pro příběh důležitý. Ale směs napětí a úzkosti přichází z vesmíru.

Interstellar je film pro kino. Nejlépe IMAX, protože část (66 minut) je natočena na 70mm formát (zbytek byl natočen na „anamorfní“ 35 mm a zvětšen). Technická stránka je totiž úchvatná a na plátně takový odlet ze Země, průlet červí dírou nebo návštěvy nových planet vyniknou úplně jinak.

Skloubit audiovizuální orgie s lidskými pocity dostali za úkol herci. Tedy posádka, jejíž hlavní hvězdou je dokonalý Matthew McConaughey. Své si odvedou také Anne Hathaway či na Zemi bádající Jessica Chastain. Do paměti se vryje i zajímavé intermezzo Matta Damona, jehož účast vyšla najevo, až po uvedení filmu do kin. Právě oni dostali na starost vzbuzovat emoce, pronášet moudrosti, filozofovat a mít smysl pro humor, jinak by je sarkasticky vtipný robot TARS prohlásil za suchary a spustil by autodestrukci. Ovšem hlavně očekávejte exhibici bratří Nolanových, fascinovaných hrátkami s časem.

Interstellar je pompézní lidské dobrodružství. Vesmírný opus, jehož nespoutané vizuální kouzlo se snoubí s emocemi. Nevznikla tak jenom nejpřesnější vizualizaci černé díry, ale možná jsme se stali svědky zápisu do historie světové kinematografie. Alespoň já mám dojem, že jde o věc návykovou.

100%

Fr

hrají: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Anne Hathaway Bill Irwin budoucnost Casey Affleck červí díra Christopher Nolan Collette Wolfe David Gyasi David Oyelowo Ellen Burstyn Elyes Gabel Jessica Chastain John Lithgow Jonathan Nolan Leah Cairns Liam Dickinson Mackenzie Foy Matt Damon Matthew McConaughey Michael Caine postapokalyptická budoucnost Timothée Chalamet Topher Grace vesmír vesmírná loď Wes Bentley William Devane