Slídil (MINIRECENZE) ke stažení zdarma (2014)

Žánr: Drama, Krimi, Thriller
Slídil (MINIRECENZE)
5 (100%) 1 vote

„Potkáte mne v nejhorší den vašeho života.“

Lou Bloom je zloděj. Jenže zlodějina už není to co dřív a tak přemýšlí, že by se začal živit poctivě. V noci náhodou projíždí kolem autonehody a vidí při práci nezávislého novináře – lovce senzací, slídila, který natočený materiál nabízí televizním stanicím, ochotným zaplatit za drsné záběry. Lou má okamžitě jasno. Pořídí policejní vysílačku, kameru a vyráží do terénu. Jakožto asociál nemá s drzostí nutnou pro tuto práci žádný problém. Navíc je ohromně cílevědomý. Své okolí udivuje nejen schopnostmi pořídit ty nejlepší záběry, ale také perfektním vyjadřováním, odříkáváním nabiflovaných marketingových pouček, sebeovládáním a touhou postoupit na další úroveň.

Po nocích brouzdá po L. A. a jako sup čeká na svoji příležitost. Nejen charakter, ale celá jeho vizáž je úchylná. Ulíznuté vlasy, vyzáblý obličej a vyčnívající dvě velké modré oči. Všehoschopnej slizkej hajzl, neštítící se ničeho, ukáže, jaká je práce slídila. Uvidíte, jestli existuje konkurenční boj a jak se paparazzi chová, když je na obzoru sólokapr. Televizní stanice zase nechají nahlédnout do zákulisí zpravodajství, které je na těchto novinářích téměř závislé. Vše spojuje zejména absence svědomí.

Jake Gyllenhaal má na výběr filmových rolí čich. Alespoň v posledních čtyřech letech, neboť co rok, to jeden dobrej film (2010 – PRINC Z PERSIE; 2011 – ZDROJOVÝ KÓD; 2012 – PATROLA; 2013 – ZMIZENÍ). Městský thriller SLÍDIL (Nightcrawler) není výjimkou.

SLÍDIL je však hlavně o tom, co jsou lidé schopni udělat, aby vydělali prachy, nebo si zvýšili ego. Je o morálce a tvrdě útočí na všechny, kteří se přiživují na lidském neštěstí. Příběh má svižné tempo a překvapivě nabízí akci a napětí. Každá cesta za ohromujícími záběry je taková malá akční jízda a samotné reportáže zase thriller, který zvyšuje míru slizkosti. Důležité totiž je, aby bylo co točit.

Slova uznání si zaslouží Dan Gilroy, který má tentokrát na svědomí nejen scénář, ale i režii. Že se umí vetřít svým postavám pod kůži, dokázal už v MAXIMÁLNÍM LIMITU (2005). Ale Slídil je jeho parádní kus. Není jen nejzvrhlejší, ale také nejzábavnější. Takového člověka totiž můžete potkat kdykoliv sami. Skvěle popsaný charakter, dobrá režie a hudba, kterou složil James Newton Howard, dělá z tohoto dramatu, postaveném na jednom herci, jeden z nejzajímavějších kousků roku 2014.

Jake Gyllenhaal má celý film pro sebe a nikoho nenechá ani chvíli na pochybách, že o tom ví. Oscarová nominace za Nejlepší mužský herecký výkon v hlavní roli ho zřejmě nemine. Časopis „The New Yorker“ napsal, že nejděsivější věc v novém filmu Jaka Gyllenhaala je sám Gyllenhaal. Asi neexistuje lepší doporučení!

90%

Fr

hrají: , , , , , , , , , , , , ,