The Interview (RECENZE) ke stažení zdarma (2014)

Žánr: Akční, Komedie
The Interview (RECENZE)
3 (60%) 2 votes

Lid Severní Koreje je připraven na konflikt s USA na všech frontách, včetně kyberprostoru. Pokud se film bude promítat, Korea zaútočí na „celé území USA“. Korean Central News Agency (KCNA)

Jaderné ambice a diktátorské výstřelky Severokorejského vůdce Kim Čong-una jsou hlavním tématem většiny amerických sdělovacích prostředků. Když se zjistí, že Kim je velkým fanouškem TV show „Skylark Tonight“, producenta Aarona Rapoporta (Seth Rogen) a moderátora Davea Skylarka (James Franco) napadne, že s Kimem udělají exkluzivní rozhovor. Severní Korea souhlasí. Oba jsou okamžitě kontaktováni CIA s požadavkem, aby vůdce otrávili. Jak se později ukáže, Dave Skylar je tou absolutně nejhorší volbou pro atentát na diktátora.

Ani by mě nenapadlo, že jde o politický film. Ten z toho udělaly (možná cíleně) lapálie okolo hackerského útoku na Sony Pictures a možného teroristického na promítající kina. Aféra způsobila diplomatickou rozmíšku mezi Severní Koreou a Spojenými státy. Pro společnost Sony, kterou stál film 44 milionů, by ovšem bylo na škodu nevyužít ohromnou virální reklamu, které se jí dostalo. Proto se jedná o jeden z mála větších filmů, kterému se společně s tou klasickou kino distribucí dostalo okamžitě i té elektronické. Podle internetového portálu Torrent Freak si film „The Interview“ v prvních 20 hodinách stáhlo více než 750 000 diváků po celém světě. Za první čtyři dny od zveřejnění činily tržby přes 15 milionů dolarů.

Původní ambice nejspíš takové nebyly. Spíš se čekalo, že osloví skalní fanoušky Setha Rogena a Jamese Franca. Stejně jako v Apokalypse Hollywoodu je zde dost kamarádů, schopných si ze sebe udělat legraci. I proto se k atentátu na Kima dostaneme oklikou. Přes Eminemův konečník, nebo kozu, se kterou obcoval Matthew… Připravte se na tuny hrubé (sprosté) mluvy, protože jde o typický film dua Rogen – Franco. Překvapením je, ale i hodně normálních vtipných momentů. Kdyby vynechali všechen ten rektální humor, možná by šlo o komedii pro širokou část obecenstva, kterou by jejich jednoduché a přitroublé vtípky pobavily.

James Franco si roli evidentně užívá a z té dvojice je (kupodivu) ten „divnější“. Rogen není trapnej, což se mu naposledy povedlo v… –  vlastně ani nevím. Ani jeden z nich není zarytý antifanda Kimova režimu, proto očekávat korektní politickou satiru, která má pomoci utvářet váš světonázor, může snad jen totální filmový analfabet. Přesto se jim povedlo vytvořit fajnový satirický portrét Kim Čong-una. Jeho postava je kombinací hlouposti, zranitelnosti a zla. Klidně by mohla být fiktivní, ovšem v tom případě by přišli o všechen jasně cílený humor.

Film postavený na novinářském rozhovoru s chlapíkem, který nemá řitní otvor (prý žádný nepotřebuje), je lepší, než jsem čekal. Děj má spád, navíc je to i vtipný. Nebojím se říct, že je to parodie nejvyšší úrovně!  Finále je nečekaně šílený a krvavý. Útěk starým opuštěným tunelem, ve kterém se svítí… jak říkám, není třeba brát všechno tak úplně vážně. I proto se budou rozcházet hodnocení kritiků a obyčejných lidí. Dle některých jde o zdařilou a ostrou komedii a podle jiným je zase humor slabý a primitivní. Hlavně z toho probůh nedělejme Shakespeara!

„The Interview“ je totiž téměř dokonalá kravina, díky které filmový DIKTÁTOR dostal solidního kolegu. A být Kimem (Čong-unem), tak jsem taky pěkně nasranej! Oslavu síly slova zde přebije všudypřítomný, hrubý a sexuální humor, nahota, náznaky užívání drog a krvavé násilí. I proto zřejmě političtí aktivisté (a tajné služby) vyzvou k zahájení revoluce jinou formou. Ta distribuční už proběhla.

90%

Fr

hrají: , , , , , , , , ,