Transformers: Zánik (MINIRECENZE) ke stažení zdarma (2014)

Žánr: Akční, Dobrodružné, Sci-Fi
Transformers: Zánik (MINIRECENZE)
4.57 (91.43%) 7 votes

Čtyři roky po velké bitvě v Chicagu, kterou skončil předchozí díl, přichází režisér Michael Bay se čtvrtým pokračováním Transformeří série, a během 165 minut kolem sebe rozhází tuny popcornu. Zřejmě proto bylo brzy po premiéře jasné, že půjde o jeden z nejvýdělečnějších filmů všech dob.

Hlavní role připadla Marku Wahlbergovi, který jakožto pokoutný vynálezce najde a následně dá do kupy Optimuse Prima. Tím naštve tajnou vládní organizaci, lovce Transformerů i bývalého Megatrona. A za trest bude muset spolu s dcerou a jejím přítelem zachránit Hongkong a zřejmě i celý svět. Velmi zjednodušeně řečeno. V zápletce není třeba hledat nějakou vědu. Těžkou hlavu si s ní nedělali ani tvůrci. Ti se spíše soustředili na maximální obměnu postav a robotů. Těch je tady nových téměř dvacítka.

Poprvé chybí Shia LaBeouf. Stará osádka měla smlouvy na tři pokračování a podepsání smluv nových by film prodražilo. Na obsazení nakonec tolik nesejde. Víc než lidem je scénář podřízen Transformerům. I proto si s odstupem času zřejmě vybavíte Marka Wahlberga a maximálně Stanleye Tucciho. Zbytek je totiž takové pohyblivé křoví k tomu hlavnímu: Transformerům a akci.

Filmu vládnou Autoboti. Každý vypadá úplně jinak, jinak bojuje a jinak mluví, takže v bitvách je hned jasné, kdo zrovna dostává nebo rozdává nakládačku. Fanoušky potěší Dinoboti, které Bay přidal na jejich přání, ale s těmihle kovovými příšerkami je to zde podobné jako s lidmi.

Tím, co nadchne vaše smysly, jsou velkolepé akční scény. Navíc jsou přehledné, což oceníte ve všudypřítomných přestřelkách nebo transformacích. Každou scénu ve filmu zaznamenávalo od čtyř do deseti kamer. Jde o vůbec první film, kde pro část natáčení použili nové digitální IMAX 3D kamery. Možná stojí za zmínku, že vydaný Blu-ray disk obsahuje anglické audio Dolby 7.1.4 Atmos, které musí každého fajnšmekra (na rozdíl od sousedů) ohromit.

Taktéž výprava je úžasná. Bohužel, v přemrštěné stopáži, která měla dát prostor všem megalomanským nápadům, vše splyne v monotónní masu rutinních, byť bombastických, obrázků. Z té monotónnosti neproberou ani dokonalé vizuálními efekty, ani úžasná výprava, ani Autobotí modré oči.

Těžko říct, co kromě parádní technické stránky očekávat od nekončící řežby digitálního šrotu. Někomu bude stačit proměna v Lamborghini Aventador LP700-4 nebo Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse, jiní neusnou po zhlédnutí závěrečné mega scény v Hongkongu. Společně všichni můžeme pět oslavné ódy nad technickou stránkou. Jen by mě zajímalo, jestli to bude stačit i příště.

50%

Fr

hrají: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Abigail Klein Bingbing Li Byron Li Candice Zhao Cleo King Frank Welker Heather Danner Jack Reynor John DiMaggio John Goodman Kelsey Grammer Ken Watanabe Mark Ryan Mark Wahlberg Michael Bay Michael Wong mimozemšťani Nicola Peltz Peter Cullen Ray Lui recenze Reno Wilson Richard Riehle Robert Foxworth roboti Sophia Myles Stanley Tucci T.J. Miller Teresa Daley Thomas Lennon Titus Welliver Transformers: Age of Extinction Victoria Summer